تفاوت طراحی وب و توسعه وب

تفاوت طراحی وب و توسعه وب

در حقیقت، بسیاری از افراد از دو اصطلاح "طراحی وب" و "توسعه وب" به صورت مترادف استفاده می کنند، اما معنی این دو باهم بسیار متفاوت است. اگر شما به دنبال یک شغل جدید در صنعت طراحی وب هستید یا اگر شخصی هستید که به دنبال استخدام افراد حرفه ای  برای ساختن وب سایتی برای شرکتتان هستنید، باید تفاوت بین این دو اصطلاح و مهارت های آن ها را بدانید. پس بیایید نگاهی به تفاوت این دو کلمه بیاندازیم. 

طراح وب (web designer) کیست؟ 

طراح وب (web designer) فردی است که با بهره گیری از ابزارهای استاندارد طراحی، ظاهر وب سایت را طراحی کرده یا ارتقا می بخشد. عموماً طراحان وب از نرم افزارهای گرافیکی مانند فتوشاپ و illustrator استفاده میکنند، این ظاهر گرافیکی در مراحل بعد با استفاده از HTML، جاوا اسکریپت، CSS و دیگر زبان های برنامه نویسی قابلیت نمایش در محیط وب پیدا میکند. 

توسعه وب(Web Developer) چیست؟ 

توسعه وب به دو دسته تقسیم می شود : توسعه ی Front-end و توسعه ی back-end . برخی از مهارت های این دو یکی بوده و با هم همپوشانی دارند، اما در حرفه طراحی وب از هر کدام برای اهداف خاصی استفاده میشود. یک طراح Front-end، طراحی ظاهری یک وبسایت را که توسط طراحان بصری از قبل ایجاد شده را کدنویسی میکند. آنها این کار را با استفاده از زبان های  HTML و CSS انجام میدهند.
یک توسعه دهنده Front-end از HTML برای ساختار سایت، از CSS برای تعیین سبک و طرح بصری، و برای ایجاد تعاملات و رویداد ها در صفحه از جاوا اسکریپت استفاده میکند. برای برخی از سایت های کوچک، توسعه Front-end ممکن است تنها نوعی از توسعه باشد که نیاز است.در حالی که برای پروژه های بزرگتر و پیچیده تر، توسعه back-end نیز باید انجام شود. توسعه back-end با برنامه نویسی پیشرفته تر و تعاملات بیشتر در صفحات وب سر و کار دارد.
یک توسعه دهنده back-end بر چگونگی کار وب سایت تمرکز میکند. آنها مشخص میکنند که کاربران چطور با قسمت های مختلف سایت در ارتباط باشند و نحوه ارتباط به چه شکلی باشد. این موارد می تواند شامل کدنویسی برای ارتباط با یک پایگاه داده باشد و یا ایجاد ویژگی هایی مانند سبدهای خرید الکترونیکی که به درگاه های پرداخت آنلاین و ... متصل می شوند. 
توسعه دهندگان حرفه ای وب  میدانند چگونه CGI و اسکریپت هایی مانند PHP را برنامه نویسی کنند. آنها همچنین درباره نحوه کارکرد فرم های وب و چگونگی استفاده از بسته های نرم افزاری مختلف و API ها (رابط برنامه نویسی نرم افزار) اطلاعات و تجربه کافی دارند. آنها همچنین میدانند چگونه  از اتصال انواع نرم افزار به یکدیگر (برای ایجاد راه حل هایی که نیازهای خاص مشتری را برای حضور آنلاین برآورده می کنند)، استفاده کنند. 
 توسعه دهندگان back-end هم ممکن است نیاز داشته باشند قابلیت های جدیدی را از ابتدا برنامه نویسی کنند، زیرا ممکن است هیچ بسته نرم افزاری و یا کدی از قبل نوشته شده برای آن وجود نداشته باشد. 

تفاوت Web Designer و Web Developer چیست؟ 

به نظر شما تفاوت یک طراح وب و برنامه نویس وب چیست؟ مطابق چیزی که انتظار داریم، برنامه نویسان وب با استفاده از زبان‌های تحت وب ساختار و اسکلت سایت را به وجود می‌آورند. اما طراحان وب، بیشتر بر ویژگی‌های ظاهری و برقراری تعامل بهتر با کاربر تاکید دارند. البته بخشی از طراحی وب مربوط به قبل از شروع برنامه نویسی است و طراحان باید درباره نیازمندی‌ها و بخش‌های قابل پیاده‌سازی با برنامه نویسان صحبت کنند. 
جمع بندی 
پس دانستیم که برای طراحی وب به در درجه اول به مهارت‌های طراحی و سپس کدنویسی و برای برنامه نویسی وب، به تخصص کامل در کدنویسی نیاز دارید. هر کدام از این دو حوزه جذابیت‌ها و چالش‌های خود را دارند و با توجه به نوع مهارت و انتظاری که از شغل خود دارید، می‌توانید در این زمینه به کسب درآمد بپردازید. 
اما فراموش نکنید که رکن مشترک هر دو حوزه آشنایی با مباحث برنامه نویسی است. اگر قصد دارید آموزش برنامه نویسی را شروع کنید مطالب مجله آسان مگ در ادامه مسیر به شما کمک میکند.
برای اطلاع از محصولات و خدمات آسان رایان کلیک  کنید.

کسب درآمد طراح وب web designer Web Developer تفاوت Web Designer و Web Developer توسعه وب

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به آسان رایان می باشد
Registrant Rights and Responsibilities