امنیت هاست و نکاتی جهت افزایش امنیت هاست

امنیت هاست و نکاتی جهت افزایش امنیت هاست

چه شما یک وب سایت ساده داشته باشید که احیانا از آن برای وبلاگ استفاده می کنید یا یک وب سایت تجاری در مقیاس جهانی و بزرگ داشته باشید، امنیت از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. امنیت به احتمال زیاد یکی از مهم ترین ویژگی های وب هاستینگ برای همگان می باشد.عدم امنیت در یک کسب و کار اینترنتی می تواند ویرانگر باشد اگر این مشکلات نتیجه از دست رفتن درآمد و سرقت هویت اینترنتی شما باشد. بنابراین مهم است درک جنبه امنیتی در هنگام انتخاب هاستینگ اگر شرکت فراهم کننده هاستینگ شما از امنیت کافی برخوردار باشد. ابتدا اشاره به این موضوع الزامی به نظر می رسد که امنیت وبسایت و اطلاعات شما کاربر عزیز به دو بخش امنیت سرور و امنیت سیستم مدیریت محتوا تفکیک می گردد. بنابراین با انجام امور فوق و سایر تدابیر امنیتی لحاظ شده در شرکت هاستینگ، بخش امنیت اطلاعات مربوط به سرور تأمین می گردد اما مبحث امنیت اطلاعات مربوط به سیستم مدیریت محتوا بر عهده شما کاربر عزیز و تیم طراحی سایت شما می باشد که از شما درخواست می گردد به منظور تأمین امنیت این بخش همواره از امنیت و به روز بودن وب سایت خود اطمینان حاصل فرمایید و در غیر اینصورت مشکلات امنیتی احتمالی ناشی از عدم رعایت اصول امنیتی طراحی سایت و… بر عهده شما می باشد. در نتیجه لطفاً در اسرع وقت با کارشناسان مدیریت و طراحی سایت خود ارتباط برقرار نموده تا همواره امور پیشنهادی زیر در وبسایت شما رعایت گردد:

  • به روز رسانی سیستم مدیریت محتوا (جوملا، وردپرس، پرستاشاپ، Vbulletin، و…) به آخرین نسخه منتشر شده
  • به روز رسانی پلاگین ها، ماژول ها و کامپوننت های استفاده شده در وبسایت
  • نصب و تنظیم پلاگین های امنیتی ارائه شده توسط سیستم مدیریت محتوا به منظور افزایش امنیت وب سایت قرار دادن کد Captcha در بخش ها و صفحاتی مانند (نظرسنجی، تماس با ما و…) که اطلاعاتی از کاربران گرفته می شود
  • تغییر نام کاربری و رمز عبور دیتابیس مورد استفاده توسط سیستم مدیریت محتوا در بازه های زمانی مشخص و ویرایش اطلاعات به دسترسی جدید در فایل تنظیماتی سیستم مدیریت محتوا ( فایل wp-config.php در وردپرس و فایل configuration.php در جوملا و…)
  • تغییر رمز عبور مدیریت وبسایت و سایر اکانت های بخش مدیریت وبسایت به رمزهای با سطح امنیت بالا به صورت دوره ای
  • بررسی ایمیل های دریافتی وب سایت و اطمینان از عدم دانلود و یا نگهداری محتویات مشکوک و…
  • پرهیز از استفاده از هرگونه قالب های آماده، کرک شده و… که ممکن است دارای مشکلات امنیتی و… باشند
  • پرهیز از نصب اسکریپت های نامعتبر و… که از مراجع ناشناخته و نامعتبر ارائه می گردند
  • بازبینی تمام اطلاعات اکانت هاست اشتراکی خود توسط ابزار Virus Scanner در کنترل پنل هاست و پاکسازی محتویات آسیب دیده و یا مشکوک
  • فایروال نقشی کلیدی در افزایش امنیت هاست دارد. شما می‌توانید در فایروال هاست نام افرادی که اجازه‌ی دسترسی به هاست را دارند، تعریف کنید. بدین ترتیب اگر فردی ناشناس قصد دسترسی به هاست شما را داشته باشد، فایروال این اجازه را به او نخواهد داد.

برخی نکات هاست امن

اما اموری هستند که رعایت آنها توسط مدیران مرتبط با هاست سبب می گردد امکان هک شدن و به خطر افتادن امنیت هاست تا صدها برابر کمتر شود:
  • استفاده از نرم افزارهای امن و مطمئن تر مدیریتی اصلی
  • بروز رسانی نرم افزارها که معمولا کار رفع روزنه های ناخواسته و غیر ایمن را انجام می دهد
  • استفاده از نرم افزارهای امنیتی و دیواره های آتش در کنار نرم افزار های اصلی امن
  • استفاده از رمزهای سخت تر و افزایش پیچیدگی الگوریتم های دستیبابی به این رمز ها
  • غیر فعال کردن یا حذف هر کد، ابزار و تابع اضافه ی نرم افزاری که هیچ گاه از آن استفاده نمی شود.
  • سعی در اصلاح یا جایگزینی هر کد، ابزار یا تابعی که وجود آن لازم اما با ریسک همراه است
  • کنترل کامل سطح دسترسی ها و حذف هر نوع حق دسترسی غیر لازم و اضافی
  • مانیتور پیوسته ی هاست و سرور و جدی تلقی کردن هرگونه تغییر یا تنظیم اعمال شده ی مشکوک
هنگام جستجو برای یک میزبان وب سایت یا ارزیابی امنیت شرکت هاستینگ موارد زیر را حتما در نظر بگیرید : SFTP اگر شما تا به حال فایل های به حساب هاستینگ خود آپلود کرده باشید پس به احتمال زیاد با FTP ( پروتکل انتقال فایل ) آشنایی دارید . شما با استفاده از FTP کلاینت قادر به کشیدن فایل های خود به جایی که می خواهید آنها را آپلود کنید می باشید .SFTP همان مفهوم است ولی امن تر می باشد . SFTP مخفف پروتکل انتقال فایل های امن می باشد و فراهم کننده یک لایه اضافه برای امنیت می باشد . FTP نسبتا امن است ولی هنوز هم در معرض خطر می باشد و می توان در فایل ها کمی تغییر بدونه هیچ نشانه ایجاد کرد اما SFTP این اشکال و آسیب پذیری را می بندد و منع می کند و مطمئن شوید که این گزینه از طریق میزبان وب سایت شما برای شما در دسترس باشد . SSL SSL مخفف سوکت لایه امن است و SSL فراهم کننده راه های رمگذاری شده بین مرورگر و وب سرور می باشد. اگر شما یک وب سایت تجاری داشته باشید استفاده از گواهینامه SSL یک چیز ضروری می باشد . SSL از دزدیده شدن هر گونه اطلاعات مشتریان جلوگیری می کند و اطلاعاتی مانند کارت های اعتباری ، و یا شماره های بانکی، نام ، آدرس و سایر اطلاعات شخصی مربوط به مشتریان امن باقی خواهد ماند. پس هر زمانی شما نیاز به جمع آوری اطلاعات حساس و شخصی داشته باشید استفاده گواهینامه SSL ضروری میباشد. پشتیبان گیری پشتیبان گیری به منظور حفاظت از وب سایت از هر گونه مشکل یا فاجعه باید به طور منظم انجام گیرد . بیشتر هاست ها ارائه کننده یک ابزار در سی پنل می باشند که مشتریان امکان پشتیبان گیری از وب سایت خود را در هر زمان داشته باشند. در هنگام انتخاب هاستینگ چک کنید که چگونه از سرورهای خود پشتیانی می کنند و روش آنها در استفاده و ذخیره پشتیبانی گیری چگونه می باشد . تعمیر و نگهداری سرور وب هاست باید مطمئن باشد که سرور در مقابل هر گونه حملات نگهداری شده است . باید همیشه چک کنید و ببینید که شرکت هاستینگ از یک پروتکل امنیت بسیار عالی و بالا استفاده می کنند. یکی از بهترین روش ها برای امن کردن سایت انتخاب شرکتی است که اطلاعات خوبی در این زمینه دارد. همه شرکت ها سطوح امنیتی یکسانی ارائه نمی کنند. از شرکت مطمئن استفاده کنید. شرکت آسان رایان با بهره‌گیری از جدیدترین تکنولوژی‌ها موارد امنیتی هاست را چه از لحاظ نرم‌افزاری و چه از لحاظ سخت‌افزاری به بهترین نحو ارائه می‌دهد تا مشتریان دغدغه‌ای از این بابت نداشته باشند.

SSL host هاست امن فایروال ftp SFTP امنیت هاست شرکت هاستینگ نکاتی جهت افزایش امنیت هاست

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به آسان رایان می باشد
Registrant Rights and Responsibilities