نکاتی مهم برای حرفه ای شدن در طراحی وب

نکاتی مهم برای حرفه ای شدن در طراحی وب

۷ نکته  مهم برای حرفه ای شدن در طراحی وب

نخستین نکته مهم در  طراحی وب سایت  ظاهر سایت است ، زیرا اولین چیزی می باشد که بازدید کنندگان هنگام ورود به یک سایت به آن توجه می کنند.  یک طراحی سایت زیبا میتواند به کاربر احساس آرامش و راحتی بدهد و او را مدتها در سایت شما نگه دارد اما اگر بی‌نظم باشد در همان نگاه اول موجب انصراف کاربر از پیمایش سایت شما و خروج او می‌شود.در این مقاله نکات مهم در طراحی سایت مورد بررسی قرار می‌گیرد که توجه به آن برای تمامی کاربران حرفه ای و مبتدی لازم است و می تواند جلوی بسیاری از اشتباهات را بگیرد. به عنوان یک طراح سایت باید کاری کنید که بازدید کننده در نگاه اول به کاربر همیشگی سایت شما تبدیل شود. برای حرفه ای شدن در طراحی وب لازم نیست سر کلاسی بشینید، کتاب های خاص بخوانید یا کارهای دیگر انجام دهید، بلکه این تجربه در طی مدت طولانی و با استفاده از پروژه هایی که انجام میدهید و مهارت هایی که کسب میکنید به دست می آید، در زیر نکاتی را بیان میکنیم که ممکن است تعدادی از آنها را بدانید و تعدادی را نیز ندانید اما مطمئن باشید که با به کار بستن آنها در طول زمان به مهارت بالایی در طراحی وب خواهید رسید. برای مطالعه تفاوت طراحی وب و توسعه وب کلیک کنید.

۱ – مهارت های ارتباطی خود را افزایش دهید !

مهارت های ارتباطی میتواند باعث شکست یا پیروزی شما در هر زمینه ای بشود، این موضوع خصوصا در دنیای وب قابل اهمیت است زیرا باید ارتباط مناسبی با برنامه نویس، طراح، مدیر پروژه و ... برقرار کنید تا بتوانید در کار خود موفق شوید، به عنوان یک طراح وب باید بتوانید به خوبی طرح خود را توضیح دهید، برای مثال از ویژگی های طرح خود صحبت کنید و دلیل استفاده از هر المنت در طراحی را توضیح دهید و به کارفرما بگویید که چرا این المنت ها باعث موفقیت کسب و کار آنها میشود، بنابراین نحوه ی درست برقراری ارتباط میتواند یک نقش کلیدی در موفقیت شغلی شما داشته باشد.

۲ – قبل از طراحی برنامه ریزی کنید !

بسیاری از طراحان وب هنگامی که یک پروژه به دستشان میرسد ساعت ها منتظر میمانند تا از چیزی الهام بگیرند و شروع به طراحی کنند، بجای این کار سعی کنید کمی برنامه برای خود مشخص کنید، اینگونه روند طراحی برایتان ساده تر میشود، قبل از شروع به طراحی وب کمی سرچ و تحقیق و مطالعه کنید، این مطالعه میتواند شامل سه بخش باشد :    مطالعه راجع به کمپانی که ای قرار است برایش طراحی کنید. از مشتری بپرسید که چه انتظاراتی از وبسایت خود دارد.
رقیب های مشتری را بشناسید و سعی کنید یک طراحی بهتر از آنها ارائه کنید. یک اسکچ از وبسایت در ذهن خودتان بسازید و سپس آن را وارد کاغذ کنید، پیش طراحی باعث میشود زمان و هزینه ی شما به طرز چشم گیری کاهش یابد.

۳ – کار خود را ارزیابی کنید و فیدبک بگیرید !

در تمام پروژه هایتان سعی کنید کار نهایی را ارزیابی کنید، طراحان وب باید پس از طراحی یک وبسایت به عنوان یک کاربر وارد وبسایت شوند و طراحی خود را ارزیابی کنند، همچنین گاهی از کاربرانتان بخواهید مشکلات و نظرات خود را بیان کنند و از آنها استفاده کنید تا پروژه ی خود را بهبود ببخشید، همچنین میتوانید در رابطه با اهمیت گرفتن فیدبک در طراحی وب این مقاله را بخوانید.

۴– همراه با تکنولوژی پیش بروید !

دنیای کامپیوتر هر روز دچار تغییر و دگرگونی میشود و به همین ترتیب طراحان وب باید برای به روز بودن همراه با تکنولوژی های روز دنیا پیش بروند، سعی کنید چند روز در هفته زمانی برای تحقیق و توسعه بگذارید و یا حتی بخشی از روز خود را زمانی به مطالعه و یادگرفتن مباحث جدید اختصاص دهید، ببینید چه چیز جدیدی وارد دنیای طراحی وب شده است، چه چیزی در حال حاضر ترند است و حتی استفاده از چه ابزاری در حال منقرض شدن است و اطلاعات خود را به روز کنید.

۵– تجربه خود را افزایش دهید !

طراح وبی موفق است که همیشه به تجربه ی خود اضافه کند، سعی کنید از هر کسی چیزی یاد بگیرید، حتی اگر آن فرد کارمند یا مشتری شما باشد، مشتری ها دوست دارند بدانند که شما چقدر تجربه دارید، برای مثال برای چه کمپانی هایی کار کرده اید یا چه پروژه هایی انجام داده اید، بنابراین هرچقدر تجربه ی شما بیشتر باشد باعث میشود بدست آوردن پروژه ها برای شما راحت تر شود، برای مثال اگر در حال حاضر در حال تحصیل هستید صبر نکنید تا دانشگاه تمام شود و سپس شروع به کار کنید، از همین روزها کار کردن و کسب تجربه را شروع کنید.

۶– منظم و سازمان یافته کار کنید !

فرقی نمیکند که در کدام فیلد کار میکنید و یا مشغول به چه کاری هستید، نظم و سازمان یافته بودن باعث میشود شما به راحتی پیروز شوید، برای مثال در فیلد طراحی وب، در کامپیوتر خود بخش های مختلفی را تحت عنوان متن، عکس، گرافیک، ویدئو و ... ایجاد کنید تا در هنگام طراحی با مشکل کمبود منابع روبرو نشوید و یا وقت زیادی برای جست و جو نگذارید بلکه از منابعی که قبلا اندوخته اید استفاد کنید.

۷ – نمونه کارهای خود را همیشه آپدیت کنید !

در طراحی وب نمونه کار خوب یعنی رمز موفقیت، سعی کنید همیشه نمونه کارهای مناسب و جدید خود را در لیست نمونه کارهایتان قرار دهید، اما طراحان وب همیشه با یک مشکل دائمی مواجه هستند، برای مثال یک پوستر خیلی زیبا در سال ۱۳۸۰ طراحی کرده اید و در آن زمان یکی از بهترین پوسترها بود، اما اکنون در سال ۱۳۹۴ این پوستر یک طرح ضعیف به حساب می آید، برای حل این مشکل در کنار طراحی های خود سالی که مشغول به طراحی آن بوده اید را قید کنید، نمونه کارهای مناسب باعث میشوند شما به راحتی به دنیا معرفی شوید بنابراین سعی کنید در تکمیل آنها حساسیت به خرج دهید.
برای  طراحی اصولی و هدفمند وبسایت خود به آسان رایان مراجعه کنید.

seo سئو حرفه ای شدن در طراحی وب طراح وب طراحی وب

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به آسان رایان می باشد
Registrant Rights and Responsibilities